X

• Filter
  • Hora
  • Show
Clear All
new posts

• Sony Wins - Warner não lançará mais títulos em HD-DVD

Warner Bros. Goes Blu-ray Disc Exclusive!
    Source: Warner Bros. Entertainment
    January 4, 2008

Is the High Definition format war over? With the following announcement from Warner Bros. Entertainment, Blu-ray Disc will now control 70% of the market (Sony, Disney, Warner Bros., Fox, MGM and Lionsgate) compared to 30% for HD DVD (Paramount/DreamWorks, Universal):

In response to consumer demand, Warner Bros. Entertainment will release its high-definition DVD titles exclusively in the Blu-ray disc format beginning later this year, it was announced today by Barry Meyer, Chairman & CEO, Warner Bros. and Kevin Tsujihara, President, Warner Bros. Home Entertainment Group.

"Warner Bros.' move to exclusively release in the Blu-ray disc format is a strategic decision focused on the long term and the most direct way to give consumers what they want," said Meyer. "The window of opportunity for high-definition DVD could be missed if format confusion continues to linger. We believe that exclusively distributing in Blu-ray will further the potential for mass market success and ultimately benefit retailers, producers, and most importantly, consumers."

Warner Home Video will continue to release its titles in standard DVD format and Blu-ray. After a short window following their standard DVD and Blu-ray releases, all new titles will continue to be released in HD DVD until the end of May 2008.

"Warner Bros. has produced in both high-definition formats in an effort to provide consumer choice, foster mainstream adoption and drive down hardware prices," said Jeff Bewkes, President and Chief Executive Officer, Time Warner Inc., the parent company of Warner Bros. Entertainment. "Today's decision by Warner Bros. to distribute in a single format comes at the right time and is the best decision both for consumers and Time Warner."

"A two-format landscape has led to consumer confusion and indifference toward high definition, which has kept the technology from reaching mass adoption and becoming the important revenue stream that it can be for the industry," said Tsujihara. "Consumers have clearly chosen Blu-ray, and we believe that recognizing this preference is the right step in making this great home entertainment experience accessible to the widest possible audience. Warner Bros. has worked very closely with the Toshiba Corporation in promoting high definition media and we have enormous respect for their efforts. We look forward to working with them on other projects in the future."

http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=40650

Jogaram a pá de cal no HD-DVD. A MIcrosoft tinha planos de lançar um X-Box 360 ultimate com leitor de HD-DVD embutido. Agora já nega tudo.

Both the Times and Stuff.tv's hypotheses make sense -- except for one small thing. In a rare abstention from its tried-and-true rumor response mantra "Microsoft does not comment on rumors or speculation," the software giant is denying it has any plans for an Xbox 360 with an internal HD-DVD player.

"We have reiterated multiple times since launching the Xbox 360 HD-DVD Player that we have no plans to integrate an HD-DVD player in to the Xbox 360," a spokesman told GameSpot. "We feel that offering the drive externally is the best way to give consumers the ultimate choice to create their own high-definition experiences."

http://www.gamespot.com/news/show_bl...ic_id=26140722

A Sony parece o Michael Corleone em poderoso Chefão. Se fez de morta e agora vem detonando geral. Imagino a cena no batizado do Metal Gear Solid 4 os capangas da Sony eliminando a Nintendo e a Microsoft.
    TAKEZO INC. = FAIL

Acabei de postar no fórum uol. Imagine o 360 com um leitor de hd-dvd que aos poucos está se tornando defasado.

Edit...

MASSIVE DAMAGE:

CES HD DVD Event canceled due to Warner announcement

http://wesleytech.com/ces-hd-dvd-eve...ouncement/483/ just received an email from the HD DVD Promotion Group stating that the CES 2008 HD DVD press event has been canceled. The recent Blu-ray exclusive announcement from Warner is cited as the reason for the event being canceled. You can find the full text of the notice below.

Notice of CES Press Conference Cancellation by North American HD DVD Promotion Group

?Based on the timing of the Warner Home Video announcement today, we have decided to postpone our CES 2008 press conference scheduled for Sunday, January 6th at 8:30 p.m. in the Wynn Hotel. We apologize for any inconvenience this may cause.

We are currently discussing the potential impact of this announcement with the other HD DVD partner companies and evaluating next steps. We believe the consumer continues to benefit from HD DVD?s commitment to quality and affordability ? a bar that is critical for the mainstream success of any format.

We?ll continue to keep you updated on new developments around HD DVD.?

HD DVD is in trouble

If there is one thing that everyone is agreeing on, it is that the HD DVD is in trouble due to the Warner announcement. This decision to cancel the HD DVD press event further proves that the defection of Warner Brothers studios from the HD DVD camp is a major blow.

I am very disappointed that they have canceled the event. I would have liked to see them try to explain this move or attempt to put some type of positive spin on it. I guess I will only be attending the Blu-ray CES event this year! Stay tuned to this site for CES 2008 coverage!

Comment

Agora não demora muito pra universal e paramount virarem a casaca. ainda bem, tinha que definir o formato do futuro logo de uma vez. MORRA DVD!
      Fight Rockman! For everlasting peace!

Comment

Que bom! Vou comprar Hellboy em Blu-Ray e tava ainda perigando... Como já tá praticamente CONFIRMADO o fim do HD-DVD, então comprarei com consciencia tranquila.

Comment

Mal cresceu o DVD e já o estamos abandonando.
          "Como é bom ser loucooooooo!"

Comment

Postado originalmente por ultraboy
            No Brasil, o DVD comum ainda durará muitos anos, vide o preço proibitivo dos blu-ray players...

Comment

Eu fico me perguntando isso e penso na turma que tem estantes de coleção de DVD. Eu sei que o DVD não passará pelo mesmo processo que passou o VHS que ficou incompatível com a nova mídia, além daquele ser, ainda, fisicamente afim do blu-ray. Mas se o comprador pensar unicamente em qualidade, poderá querer refazer sua coleção de filmes do 007 ou arquivo X, agora em blu-ray e deixar seus dvds de lado.

Obviamente, o que estou falando possui um quê de ingenuidade, pois não se poder pedir para que a evolução tecnológica pare, mas mesmo assim, fico um pouco triste.
              Man With No Name: You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

http://www.goos.com/user/show/4736899-luiztfc

Comment

Postado originalmente por Man with no name
                Eu fico me perguntando isso e penso na turma que tem estantes de coleção de DVD. Eu sei que o DVD não passará pelo mesmo processo que passou o VHS que ficou incompatível com a nova mídia, além daquele ser, ainda, fisicamente afim do blu-ray. Mas se o comprador pensar unicamente em qualidade, poderá querer refazer sua coleção de filmes do 007 ou arquivo X, agora em blu-ray e deixar seus dvds de lado.

Obviamente, o que estou falando possui um quê de ingenuidade, pois não se poder pedir para que a evolução tecnológica pare, mas mesmo assim, fico um pouco triste.
                Eu compatuo de sua tristeza, Nameless guy. Mas com certeza vou comprar o box com as versões estendidas de Senhor dos Anéis de novo!
                Vendo livros: http://www.olx.com.br/loja/id/130838

Comment

Bem no meu caso o ps3 faz um upscalling na resolução dos DVDs e a imagem fica ótima numa HDTV com cabo HDMI, por isso não vou recomprar nenhum filme em blu que eu já tenha em DVD, a não ser a trilogia de volta para o futuro, no qual sou tp (pena que é da universal )
                  Fight Rockman! For everlasting peace!

Comment

Pensarei nisso daqui a 1 ano, ou mais...

Comment

O bom de ser pobre é que o mercado consegue resolver esses impasses de formatos e tecnologias antes de eu ter dinheiro para comprar tais equipamentos.

Comment

Postado originalmente por Silent Bob
                        O bom de ser pobre é que o mercado consegue resolver esses impasses de formatos e tecnologias antes de eu ter dinheiro para comprar tais equipamentos.
                        Ainda mais com uma coisa que nem é tão urgente assim. Na época do VHS sim, era tão escroto assistir fitas que a chegada dos filmes em formato digital foi uma bênção. Mas hoje em dia ainda não vejo necessidade de migrar a qualquer custo pro blu-ray. Dá muito bem pra esperar a definição de formatos e consequente diminuição de preço dos equipamentos e discos.

Comment

FIFA 2008 é em HD-DVD ???
                          Isso é só uma brincadeira ...

Comment

Postado originalmente por Hellblazer
                            FIFA 2008 é em HD-DVD ???
                            Não.

Comment

O mundo é azul.
                              TAKEZO INC. = FAIL

Comment

Working...