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  • Takezo WAS RIGHT! Só o PS3, podera ter jogos em 4D!



    Postado por siarraweb
    Fonte: Fórum Outerspace

    We all know what 3D graphics are - length, width & depth, but how many know what 4D graphics are? If you are one of the millions of people thinking 'What the %&$* are 4D graphics?', don't be alarmed. You've already seen them. Shocking isn't it? We all remember Kutaragi proclaiming not too long ago that PS3 would utilize 4D graphics, but what exactly did he mean?

    Todos sabemos que porra é o 3D né? Mas poucos parecem saber o que são os gráficos em 4D, no entanto, todos já viram. Lembram-se quando o Kutaragi disse que o PS3 ia utilizar gráficos 4D? Mas o que ele queria dizer?

    4D, from a developer’s point of view, is is the progression of Life in time. It is where every tangible object in your game is living and constantly changing. As a result, change becomes an integral part of 4D graphics.

    4D do ponto de vista de um dev, é a progressão da vida no tempo, é onde cada objecto no jogo vive e está em constante mudança, resultando numa parte integrante dos gráficos 4D.

    But how does all of this become possible? The answer is the dynamic rendering of procedural textures. Sounds complicated, but it's not. Let me explain; Procedural textures are textures which are linked to an algorithm. Instead of the texture being drawn pixel by pixel, you define the way these pixels have to be lit to produce the texture you want.

    E como isto é possível? A resposta está nas texturas procedurais, são texturas que estão ligadas a um algoritmo, e em vez da textura ser desenhada pixel por pixel, somos nós que definimos a maneira como os pixeis têm que estar para dar a textura que queremos.

    When the procedural texture is placed somewhere, you utilize an engine for actually generating these bitmap textures. They have life. They can change in a way you define them, especially through time. In a lot of the current games, the randomized textures method is used. Developers use one bitmap and just map it on randomly in the environment to create the design for that specific area. Every texture is not defined or unique. So, the method to create procedural textures allows for more control.

    Quando a textura procedural é colocada em algum lado, usa-se um mecanismo para gerar estas texturas, elas têm vida, e podem mudar de acordo com o que definimos, especialmente através do tempo. Em muitos dos jogos atuais, usam-se texturas ao acaso, os devs usam 1 textura e colocam ao acaso para criar o design especifico dessa area especifica. Neste caso não texturas únicas, este método permite um maior controle.

    Allegorithmic is a utility set which allows an extensive realization of procedural textures. With it you define the procedures way using MaPZone, and then use ProFX to rasterize the images, producing the final result to be displayed by a renderer or a game engine.

    Allegoritmo é uma utilidade que permite uma realização extensiva de texturas procedurais. com isto define-se os procedimentos usando mapzone, e depois o profx para renderizar as imagens produzindo o resultado final por uma aplicação de render ou um mecanismo de jogo.

    If you look closely at the calm boat dock scene above, the docks are being splattered by rain. The wood is literally degrading with every drop that hits it. The light poles are rusting with every second. The light bulbs are degrading with every photon of light they are emitting. The wooden cabin is degrading, while the grassland outside is rotting slowly. These all fit into the core realization of 4D graphics.

    Se olharmos com atenção para o barco nas docas, veremos que as docas estão sendo lavadas com água da chuva, a madeira está literalmente a estragando com cada gota que lhe atinge. Os lampiões estão enferrujando a cada segundo que passa, as lampadas estao a degradar-se a cada piscada que dá. A cabine de madeira está a degradar-se enquanto a relva lá fora está a apodrecer. Isto são gráficos 4D.

    Now, let’s fix a common misconception. These 4D renders can be processed on the Xbox 360 with an average mean time of 10-12 seconds. Yes. The renders are possible, but the dynamic realization of procedural texture streaming is not. The dynamic renders with characters in the scene, with progression of life through the time continuum, are not possible with the 360 system. It would take days to produce dynamic renders on the 360 in the fullest definition of 4D graphics--this with the software already optimized for it.

    Agora existe uma ideia errada que estes processos 4D podem ser feitos num x360 numa média de 10-12 segundos, sim, os renders são possiveis, no entanto a realização dinâmica do streaming das texturas procedurais não é. A renderização dinamica dos personagens numa cena, com a progressao da vida num tempo continuo, nao são possiveis num x360, pois levaria dias a produzir estes renders dinamicos num x360 na melhor definição dos gráficos 4D, isto já com o software otimizado.

    All the videos on this page can be run perfectly and efficiently, without taking days to render, currently only on two specific platforms. Upscale PC’s and the PlayStation 3.

    Todos estes videos podem ser realizados eficientemente, sem demorar dias a renderizar, em apenas 2 plataformas, PCs top de linha e o PS3. (UHU!)

    Procedural techniques are demanding in terms of power, so the more power you get: the easier it is to render these 4D graphics dynamically. Programming for the PS3's eight Synergistic Processing Units (SPUs) can be a challenge sometimes, but there is definitely a lot to gain from the architecture, and the dynamic renders can be processed on the fly with the PlayStation 3.

    Estas tecnicas procedurais pedem muito do hardware por isso quanto mais poder houver, melhor. A maneira mais fácil de gerar estes gráficos 4D é dinamicamente. E programar para os 8 cores do PS3 pode ser um desafio, mas existe muito a ganhar com esta arquitetura, e os renders dinamicos podem ser gerados dinamicamente com o PS3 em tempo real.

    The 4D graphics above, centralizing on the dynamic renders of procedural textures, show a distinguished change of the bathroom scene as time progresses. The scene starts with a very nice bath tub. Probably one that we would love to take a bubble bath in. But, as time progresses, the bathroom rusts. The tiles shatter, the mold grows, and Mr.Clean won’t work here anymore.

    Os gráficos 4D acima, mostram a renderização dinamica das texturas procedurais, onde uma banheira muda à medida que o tempo avança.

    The scene then changes to that of an overhead of a bathroom sink next to a metal core. The metal rusts, the sink degrades in texture, and the mirror shatters. The scene quickly changes to normal, all to show a mirror in the next one.
    Now, this mirror is a prime example of 4D graphics made from a core factor of dynamically rendered procedural textures. The mirror shatters while falling, and then slowly begins to lose the sharpness in its reflection. Not only does the condition of the mirror change, but so does the beauty of the reflection. This is what 4D is. The mark of change made apparent as life progresses through time. You then see the prime example of wood rusting discussed earlier, and then the textures of the wall beginning to fade on the roof above you.


    O espelho é um otimo exemplo de gráficos 4D, os pedaços do espelho perdem a sua definição do seu reflexo enquanto se partem. Não apenas a condição do espelho se altera como também muda a beleza do seu reflexo, isto é 4D. A marca da mudança feita aparente enquanto a vida progride ao longo do tempo

    The SPU’s certainly helps tremendously on top of the fast processing core for dynamic 4D graphics. The most important and unique ability of the architecture of the PS3, however, allows the Allegorithmic suite to continuously stream textures, using one or two SPUs to compute the textures to be given to the GPU to be displayed. This eliminates the need of having to stream that content from the Blu-ray.

    Os spus ajudam tremendamente para processar estes gráficos 4D dinamicos. A habilidade mais importante da arquitetura do PS3 é a possibilidade de continuamente transferir texturas por stream, usando 1 ou 2 spus para dar as texturas à placa gráfica para mostra-las, isto elimina a necessidade de sempre fazer stream do blu-ray.

    Finally, let’s move onto actual Sony PlayStation titles that use 4D graphics. One title that is obvious is Motorstorm. If any of you didn’t think this was obvious, I suggest you scroll up all the way now and reread this article. Simply put, the dynamics in Motorstorm and the progress of life/change through time is apparent as soon as collisions happen in Motorstorm.

    Finalmente, veremos um jogo que já usa gráficos 4D, o titulo é obviamente Motorstorm, se isto ainda não tinha ficado claro, sugiro que leia do inicio novamente. A dinamica de motorstorm e o seu progresso da vida/mudanças ao longo do tempo é visivel assim que as colisões começam.

    Some current upcoming future titles that utilize part 4D graphics are: Killzone 2 (The infamous Helghast Grab), White Knight Story, and Eight Days.

    Alguns exemplos de jogos que irão utilizar gráficos 4D são Killzone 2, White Knight Story e 8 Days.

    As you are watching this closing main featurette trailer, keep a close eye on the part where the Giraffe chews. This is another prime example of 4D graphics. He chews while the muscles are realistically moving ad the entire head moves. A tiny effect such as this, would take days to render on other consoles. When you are finished, sit back and take time to marvel at what you have just learned. Or, as an alternative, just go play your PlayStation 3 with a newfound sense of knowledge and understanding of 4D graphics in PlayStation 3 titles.

    Notem a parte em que a girafa mastiga. Isso é outro exemplo de gráficos 4D, a girafa mastiga enquanto que os musculos são realisticamente movidos e a sua cabeça move-se, pequenos efeitos como este demoram dias para renderizar. Com tudo isto espera-se que tenha tido uma nova percepção do que é os gráficos 4D no PS3.

    Videos:
    http://www.youtube.com/watch?v=WzYb4q39q88
    http://www.youtube.com/watch?v=J-n-q7o8Z8I
    http://www.youtube.com/watch?v=0CLcLIXsvj4
    http://www.youtube.com/watch?v=vN9NwjeTwqs



    Merda do touro!!! [/b]
    BOSTIL TIL TIL!!!

  • #2
    Legal! O PC também! CHUPEM CONSOLES MENORES!! (Wee, X-Bawks)
    Postado originalmente por Oz Jordan
    eu sempre considerei o ajax negão, só q um negão verde. em vista de q os marcianos do caralhø lá eram brancos e verdes, o verde é o negro espacial.

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    • #3
      Chamar isso de "4D" é ridículo...
      Do nível chamar Mp4 player com câmera de Mp5...
      Mas não deixa de ser uma tecnologia interessante, que ajuda no conceito de imersão no realismo virtual. Bem aproveitada pode gerar coisas interessantes.

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      • #4
        Postado originalmente por Fallout Slaughter
        Legal! O PC também! CHUPEM CONSOLES MENORES!! (Wee, X-Bawks)
        Não vou me dar nem ao trabalho de responder a Laura
        I'm baaack!

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        • #5
          Blast Processing!

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          • #6
            devia ter esse jogo:Celebrity Deathmatch em 4D para o PS3.

            Imaginem a textura do sangue e a as veias pulsando na sua tela!!!
            BOSTIL TIL TIL!!!

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            • #7
              Chupem consoles!

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              • #8
                UAU, QUE FODA, OLHA SÓ, SE EU DEIXAR O SNAKE PARADO DURANTE TRÊS MESES EM FRENTE A UMA ÁRVORE VAI DAR PRA VER AS FOLHAS CAINDO!!!!

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                • #9

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                  • #10
                    Caralho, muito foda!

                    Vou comprar meu PS3 pra jogar na minha Sony Bravia!

                    E quem não gostou, CHUPA!

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                    • #11
                      Faxinado.

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                      • #12
                        Postado originalmente por Nitroman
                        Chamar isso de "4D" é ridículo...
                        Do nível chamar Mp4 player com câmera de Mp5...
                        Mas não deixa de ser uma tecnologia interessante, que ajuda no conceito de imersão no realismo virtual. Bem aproveitada pode gerar coisas interessantes.
                        No Stand Center um celular com MP3 da Foston era chamod MP6!!!!!!!!!

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                        • #13
                          Postado originalmente por Bandoleiro
                          UAU, QUE FODA, OLHA SÓ, SE EU DEIXAR O SNAKE PARADO DURANTE TRÊS MESES EM FRENTE A UMA ÁRVORE VAI DAR PRA VER AS FOLHAS CAINDO!!!!

                          Os donos de PS3 podem olhar a grama crescer enquanto esperam os jogos realmente bons aparecerem. Genial!

                          Comment


                          • #14
                            Postado originalmente por Silent Bob
                            Postado originalmente por Bandoleiro
                            UAU, QUE FODA, OLHA SÓ, SE EU DEIXAR O SNAKE PARADO DURANTE TRÊS MESES EM FRENTE A UMA ÁRVORE VAI DAR PRA VER AS FOLHAS CAINDO!!!!

                            Os donos de PS3 podem olhar a grama crescer enquanto esperam os jogos realmente bons aparecerem. Genial!

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                            • #15
                              Postado originalmente por Silent Bob
                              Postado originalmente por Bandoleiro
                              UAU, QUE FODA, OLHA SÓ, SE EU DEIXAR O SNAKE PARADO DURANTE TRÊS MESES EM FRENTE A UMA ÁRVORE VAI DAR PRA VER AS FOLHAS CAINDO!!!!

                              Os donos de PS3 podem olhar a grama crescer enquanto esperam os jogos realmente bons aparecerem. Genial!
                              Os donos de X-Box 360 nem podem esperar muito, já que 3 meses é o tempo de vida útil do console.
                              TAKEZO INC. = FAIL

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